Πέμπτη, Φεβρουαρίου 07, 2008

ΡΑΤΣΙΣΤΗΣ!!!

Έχω το χάρισμα, λόγω πολυετούς και… εντατικής εμπειρίας, να ξεχωρίζω ανθρώπους, πρόσωπα, χαρακτηριστικά και ψυχισμό. Δηλαδή, θα καταλάβω, π.χ., αν κάποιος είναι από την Taiwan ή από την Κίνα. Αν είναι Βορειοκορεάτης ή Νοτιοκορεάτης. Γκανέζος ή Σενεγαλέζος. Γεωργιανός ή Kazakhstani. Σύριος ή Σαουδάραβας. Κλπ. Απλώς βλέποντάς τους, live ή σε φωτογραφία. Δεν είμαι πάντα “in” 100% – κανείς δεν μπορεί άλλωστε – αλλά είμαι spot-on συντριπτικά περισσότερες φορές από όσες είμαι off.
Σ’ όλα αυτά, υπάρχουν κάποιες «προεκτάσεις», όσον αφορά χαρακτήρα, ψυχισμό, προτιμήσεις κλπ. Δηλαδή μια… συνολική – ας πούμε – εικόνα, που μας δείχνει τι είναι αυτός που έχουμε απέναντί μας. Είναι προοδευτικός ή συντηρητικός? Καλός ή «κουτοπόνηρος»? Έξυπνος ή… όχι και τόσο έξυπνος? Είναι Κομοτηναίος ή Σερραίος? Και, ομοίως, είναι… κομοτηναίος ή σερραίος? Κάαατι τέτοιο…
Αυτό με κάνει καμιά φορά να τρώω «flash», που λέμε, και να γίνομαι και «περίεργος» (… έως και ενοχλητικός! Ποιος… εγώ? Αλίμονο τώρα…). Τις προάλλες, ας πούμε, στο περίπτερο βλέπω έναν και λέω (μέσα μου): «Αυτός είναι Νεοδημοκράτης»! Πώς να το κάνουμε – έχει το… «τούτο». «Ε-τ-ο-ύ-τ-ο», ρε παιδάκι μου!!! Το… «τούτο ‘δ’ω», που λέμε, χωρίς να μπορούμε να προσδιορίσουμε τι ακριβώς… εννοούμε! Και βέβαια ΔΕΝ τον ρώτησα τον άνθρωπο, αφού πρόκειται περί… «προσωπικών δεδομένων», αλλά έχω ρωτήσει άλλους σε διαφορετικές περιστάσεις. Με άλλη άνεση ρωτάς κάποιον, π.χ., αν είναι αρχιτέκτονας και με άλλη άνεση των ρωτάς αν είναι «τοιούτος». Αν είμαι ψιλοτσιπουριασμένος ή χοντροτσικουδιασμένος, μπορεί να ενεργήσω αλλιώς. Αν όμως είμαι στα «μπουζάτα» μου… ε, τότε βάζω κι εγώ κάποια όρια – πώς να το κάνουμε. Μπορεί, φερ’ ειπείν, να πετάξω κανενός την τραγιάσκα κάτω για να δω αν είναι «γλόμπος» και να το αποδώσω στα… πολλά μποφώρια. Αλλά δεν θα ξεφυτρώσω ξαφνικά στη φάτσα-μούρη κανενός κακομοίρη ρωτώντας: «Sorry, κύριος… Μήπως είσαι βλάκας?» και να το παίξω… «κινητό ατύχημα»!!! Δ-ε-ν γ-ί-ν-ε-τ-α-ι ! Είπαμε… Έχουμε τα… μποφώρια μας, αλλά δεν τα γυρνάμε δα και σε… Ρίχτερ! Εκτός εκλογικών περιόδων, βεβαίως βεβαίως… Εκεί μας πιάνει ο… «εγκέλαδος» (βρε, που να μας έπιανε καλύτερα ο… μπόγιας, πριν ξυπνήσουμε κι αναρωτιόμαστε « τι διάολο έκανα μόλις τώρα?», αλλά τη σκαπουλάρουμε συνεχώς)...
Anyway… Θα «πιάσω» τώρα ένα «χειροπιαστό» παράδειγμα, για να σας κάνω κι επίδειξη: «ΤΡΑΓΚΑΣ». Τον βλέπουμε στο ALTER κάθε απόγευμα. Ο ορισμός του απόλυτου Νεοδημοκράτη. Αν το CDC ζητούσε Νεοδημοκράτη σε γενετικό επίπεδο για να κάνει DNA-mapping, οι profilers του FBI θα τους πήγαιναν τον… Τράγκα! Εγώ ξέρω τι σας λέω. Εσείς, αν θέλετε, μ’ ακούτε. Αν όχι, γυρίστε στο ALTER.
Καλά κάνει ο Τράγκας κι εκδίδει εφημερίδα για τους… ομοειδείς του (για «ομοϊδεάτες» δεν το συζητάμε, αφού δεν υφίστανται). Αλλά το ALTER το βλέπουμε κι εμείς! O Tράγκας, λοιπόν, πιάνει ένα.... παράθυρο και ΔΕΝ μιλά, εφόσον πέσουμε σε… καλή μέρα για τη φαιά μας ουσία!!! Ενίοτε δε (με συχνότητα… σφυγμού χρόνιου καπνιστή) κάνει ωραίες γκριμάτσες: ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΑΝ ΤΟΝ ROWAN ATKINSON ΣΤΟ «Μr. BEAN: ΤΗΕ ΜΟVIE», αλλά περισσότερες απ’ όσες θ’ άντεχε να κάνει ο τελευταίος. Kαταλάβατε τώρα τι εννοώ? Τις βλέπεις και λες: και Πασόκος να το ‘παιζε, δεν θα «περνούσε», αφού… καρφώνεται από μόνος του για Νουδίας! Κοιτάξτε τον προσεκτικά ένα βράδυ, για να καταλάβετε κι εσείς γιατί – μερικές φορές – η τέχνη μου του να ξεχωρίζεις «τι εστί» κάποιος δεν είναι και τόσο… ζόρικη όσο την αντιλαμβάνεστε! Μερικοί φαίνονται, σαν να φωνάζουν: «ΕΙΜΑΙ ΤΕΤΟΙΟΣ! ΕΙΜΑΙ ΤΕΤΟΙΟΣ!». Σε κάτι ανάλογο έγκειται η δικονομική επιτυχία του Matlock: αντί να τρέχει να βρει ποιος έκανε τι, και να παζαρεύει με τον εισαγγελέα, όπως τα άμοιρα τα παλικάρια του «Law & Order», κάνει τους κατηγορούμενους να… πετάγονται απ’ το σκαμνί τους στο δικαστήριο, κάποια στιγμή που τους «τη δίνει», και να ωρύονται: «ΕΓΩ ΤΟ ‘ΚΑΝΑ! ΕΓΩ ΤΟ ‘ΚΑΝΑ!». Έ-ε-ετσι ακριβώς…
Αλλά ο Τράγκας έχει και μια άλλη ιδιότητα: είναι πιο «Καραμανλικός» από τον… Καραμανλή!!! Σε βαθμό, μάλιστα, που αδυνατούν να το πράξουν τόσο η… μάνα του Καραμανλή, όσο κι ο… ίδιος ο Καραμανλής: γιατί ο Τράγκας ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΕΙ Ο… ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ!!! Ομολογουμένως, επιτυγχάνει το ακατατόρθωτο! Το λέω και το πιστεύω, γιατί ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ότι είναι ειλικρινής! ΣΙΓΟΥΡΟΣ, σας λέω κι ας νομίζετε ότι κάνω πλάκα… Αν ΔΕΝ έκανε δε αυτές τις γκριμάτσες, ίσως κι εγώ να… μπερδευόμουνα σαν κι εσάς και να έλεγα: «Έλα μωρέ… Δεν μπορεί να τα λέει στα σοβαρά…». Κι όμως κύριοι: ΣΤΑ ΣΟΒΑΡΑ «τα λέει»!!! Ούτε ο… Καραγκιόζης τα «προλαβαίνει» τόσο γρήγορα. Και ούτε ο Κολλητήρης μας πείθει ότι… πεινάει περισσότερο από ότι μας πείθει ο Τράγκας ότι… πιστεύει τις αρλούμπες που κατεβάζει-απ’-την-κασίδα-του-καθώς-προχωράει ο… πρωθυπουργός (του). Ο Τράγκας το ΕΝΝΟΕΙ αυτό που λέει. Όχι όπως ο Καραγκιόζης που μας έλεγε τα ίδια, αλλά μας τα ‘λεγε για ΧΑΒΑΛΕ! Ο Τράγκας μας τα λέει για… ΝΕΑ!!!
FRICKENFRACK!!! Αin’t this amazing???
Είναι τόσο… «απύθμενα» αυτά που λέει, που κάποια στιγμή αναρωτήθηκα: «Βρε… Τούτος ‘δώ μάλλον είναι καλός φίλος του Καραμανλή και υπερβολικά… αλτρουιστής. Τόσο αλτρουιστής, που να θυσιάζει την προσωπική του… «υπόληψη» και να γίνεται σούργελο τηλεπαραθυρικώς, για να στηρίξει τον φίλο του. Μωρέ… μπράβο χαρακτήρας!!! Τέτοιους φίλους θέλω κι εγώ!». Αλλά μετά σκέφτηκα: «Είναι δυνατόν να είχα φίλο κάποιον που – ασχέτως αιτιολογίας, ακόμη κι αν με «βόλευε» – κοτσανολογεί… 24ώρως και «καταπίνει» και τα… κοτσάνια? Αποκλείεται!». Άλλωστε… το ‘πα και παραπάνω…
… Είμαι «διανοητικός ρατσιστής»! Από όλες τις… μάρκες ρατσισμού που κυκλοφορούν, αυτή είναι η δικιά μου. Και μου καλαρέσει τόσο, που δεν σκέφτομαι και να την αλλάξω, ακόμη κι αν τη… φορολογήσει αγρίως ο Αλογοσκούφης!!! Άλλωστε, δεν είναι όλοι οι καιροί πάντα καλοί για όλους. Αυτό λέει η ιστορία: κάποτε που η γη… ήταν επίπεδη, ΔΕΝ ήταν καλή εποχή για τον Κολόμβο. Μετά, όταν η γη δεν γύριζε, ΔΕΝ ήταν καλοί καιροί για τον Γαλιλαίο. Όταν ο Keynes διακήρυττε το «Περί Δημοσιονομικής Πολιτικής Ευαγγέλιο», οι καιροί ήταν δύσκολοι για τους… Νομισματικούς Ευαγγελιστές. Όταν ζούσε ο Χίτλερ, υπέφεραν οι Εβραίοι! Σε καιρούς που η βλακεία είναι… κοινωνικώς επιτρεπτή, κακοπερνάει η… μάρκα μου! Αλλά οι καιροί έχουν γυρίσματα κι εμείς πρέπει να έχουμε υπομονή (Π-ο-ύ-ν-τ-η ? ? ? Π-ο-ύ-ν-τ-η ? ? ?). Τι να γίνει? Αυτή είναι η ιστορία της ανθρωπότητας… Η ιστορία της ζωής μας!
Σας αφήνω τώρα. Αποδέσμευσα φαιά ουσία, ακριβώς όση χρειαζόταν για ν’ αποφύγω το εγκεφαλικό. Γιατί έτσι λένε οι γιατροί: Όταν έχεις ψηλό αιματοκρίτη, δίνε αίμα για να γλιτώσεις το εγκεφαλικό. Όταν έχεις ψηλή τεστοστερόνη, δίνε σπέρμα για να γλιτώσεις τις ορμονικές διαταραχές. Όταν έχεις ψηλά… εισοδήματα, δίνε καμιά δραχμή στο σόι για να μη σου βγάλουν τ’ όνομα (ή το… μάτι!). Σε μένα είπαν: έχεις ΚΑΙ αιματοκρίτη, ΚΑΙ φαιά ουσία σε βαθμό… ιατρικού κακουργήματος. DROP ‘EM!!! Αλλιώς… ξέχνα τη φιλοδοξία σου να πας ήσυχα κι ωραία από καμιά σφαίρα. Από… κασιδιακό βραχυκύκλωμα θα πας!!!
Κι εγώ, δηλαδή, τι να κάνω? Να μην τους ακούσω??? Να τους το βάλω στο στόμα (το 1991Α1) και να τους πω: «Έλα τώρα καλέ μου γιατρέ… Πες μου την «καλή» αλήθεια, ε?». Ή να τρυπάω και να κόβω τα χέρια μου για να πέσει ο αιματοκρίτης?
Ατυχήσατε! Αλλιώς το… έλυσα το πρόβλημα. Κι άντε… εγώ «τα βγάζω» εδώ!!! Ήθελα να ‘ξερα…εσείς ΠΟΥ τα βγάζετε???
Εκτός κι αν πετάτε τίποτε βελάκια σε καμιά εικόνα με την… αφεντομουτσουνάρα μου σε ομόκεντρους κύκλους! Και σας… καταλαβαίνω απόλυτα. Στον ελεύθερό μου χρόνο…
… ΑΥΤΟ ΚΑΝΩ ΚΙ ΕΓΩ!!!

0 Τα σχόλια σας εδώ!:

Διαβάστε στο ιστολόγιο...