Πέμπτη, Μαρτίου 17, 2011

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟΥ

9 ΜΑΡΤΙΟΥ 2011.

Σιναπίδης Στέφανος
«ΔΗΜΟΣ ΤΩΝ ΑΞΙΩΝ»
http://sinapidistef.blogspot.com

Στις 9/3/2011 συνεδρίασε η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Διδυμοτείχου με κυριότερα θέματα και αποφάσεις τα εξής.
1)Καθορισμός όρων διακήρυξης του ανοικτού διαγωνισμού για την εκτέλεση έργου «Συνδετήριος δρόμος Λάδης -Παλιουρίου». Πρόκειται για την ανοιχτή δημοπρασία για την επιλογή αναδόχου κατασκευής του έργου προϋπολογισμού περίπου 630.000 Ευρώ. Το έργο έχει χρηματοδότηση εξασφαλισμένη από το ΟΠΑΑΧ και ειδικότερα από το πρόγραμμα «Αλέξανδρος Μπαλτατζής».
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή και ασφαλτόστρωση δρόμου μήκους 250 μ και πλάτους 5,5 μ. από την Λάδη μέχρι την ιρλανδική διάβαση (κασίσι) που υπάρχει ήδη μέσα στον Ερυθροπόταμο (είχε κατασκευαστεί παλιότερα) και έχει μήκος 250μ.
Επίσης την κατασκευή και ασφαλτόστρωση δρόμου μήκος 3.300μ από το ποτάμι μέχρι το Παλιούρι. Αν όλα πάνε καλά θα χρειαστούν 3 μήνες για την έναρξη εργασιών και μετά χρειάζονται 5 μήνες μέχρι την ολοκλήρωση του έργου, αν δεν ζητήσουν παράταση και περισσότερα χρήματα οι εργολάβοι, που είναι κάτι αρκετά συνηθισμένο.
Υπήρξε μία πρόταση από κάποιο μέλος της επιτροπής να αρνηθούμε το έργο γιατί είναι πολλά τα λεφτά και μικρής αξίας το έργο. Ο κος Σιναπίδης διαφώνησε λέγοντας πως αφού τα χρήματα υπάρχουν δεν πρέπει να αρνηθούμε την κατασκευή του έργου, όσο για την αξία του έργου οι κάτοικοι της περιοχής ξέρουν περισσότερα από εμάς και οποιαδήποτε οδική αρτηρία διευκολύνει τις επαφές και τις εργασίες των συμπολιτών μας είναι χρήσιμη και καλοδεχούμενη.
Έτσι θα υπάρχουν ανάμεσα στα χωριά εκατέρωθεν του Ερυθροποτάμου, 2 γέφυρες και 2 «κασίσια» πράγμα που διευκολύνει και την επικοινωνία και το κυριότερο μπορεί να αποφορτίσει τους επαρχιακούς δρόμους από την κίνηση των τρακτέρ.
2) «Ορισμός ορκωτού λογιστή-ελεγκτή για την απογραφή έναρξης του Δήμου μας». Η δουλειά των ορκωτών λογιστών είναι περισσότερο διεκπεραιωτική και τυπική παρά ουσιαστική γιατί ελέγχουν τιμολόγια, χαρτιά κλπ.
Η εξυγίανση και ο έλεγχος των υπέρογκων χρεών και της οικονομικής διαχείρισης τα προηγούμενα χρόνια, όπως και η απόδοση ευθυνών (αν προκύψουν) σε αιρετούς (κάτι που ζητά σύσσωμος κόσμος) εάν βρεθούν οικονομικές ατασθαλίες, επιτυγχάνεται μόνο με ορισμό επιτροπής δημοσιονομικού ελέγχου όπως θα γίνει στην Αλεξ/πολη.
Τέτοιου είδους διαφάνεια και έλεγχο των οικονομικών στοιχείων του Δήμου μας, απαιτεί ο πολύπαθος λαός του Διδυμοτείχου κύριε Δήμαρχε, και όχι τα χάδια των ορκωτών λογιστών, πού ελέγχουν μόνο τιμολόγια και όχι αν αυτά τα τιμολόγια αντιστοιχούν σε αληθινά-υπαρκτά έργα και πραγματικές προμήθειες.
Εδώ θα φανεί αν ο νυν δήμαρχος θα βάλει βαθιά το μαχαίρι στο κόκαλο και θα κόψει τον «γόρδιο δεσμό» του κουκουλώματος των προηγούμενων δημοτικών αρχών (με άνωθεν κομματικές εντολές), που είναι η πάγια τακτική όλων των δημάρχων μέχρι τώρα και ειδικά στο Διδυμότειχο, να δίνουν δηλ. συγχωροχάρτι στους πρώην κυβερνώντες αγνοώντας την βούληση του λαού για δικαιοσύνη, χρηστή διοίκηση και καταλογισμό των υπευθύνων.
3) «Ορισμός πληρεξούσιου δικηγόρου για την αντιμετώπιση διαταγών πληρωμών». Η πλειοψηφία όρισε δικηγόρο συγγενή πρώτου βαθμού δημοτικού συμβούλου της συμπολίτευσης…
4) «Ορισμός πληρεξούσιου δικηγόρου για την αντιμετώπιση αγωγών και υποθέσεων του Δήμου». Δικηγόρος ορίστηκε επίσης συγγενής κορυφαίου δημοτικού συμβούλου... Νεποτισμός και ευνοιοκρατία και εξαργύρωση προεκλογικών γραμματίων και όχι αξιοκρατία, αποτελούν αυτές οι ενέργειες του Δημάρχου που άλλα διεκήρυττε προεκλογικά. Δυστυχώς ακολουθεί την λανθασμένη (και καταδικασμένη πολιτικά από τον κόσμο), τακτική του προηγούμενου Δημάρχου.
Θα έπρεπε για το θέμα των δικηγόρων να κάνει ανοικτή πρόσκληση σε όλους τους δικηγόρους της περιοχής μας και να επιλέξει αξιοκρατικά με βάση το συμφέρον του δήμου, ποιος έχει την ικανότητα και εμπειρία να κερδίσει τις δύσκολες δίκες, και η αμοιβή του να εξαρτάται από την νίκη του δικηγόρου στα δικαστήρια και όχι από την παράσταση του και μόνο.
Ο Δήμος δεν διαθέτει νομική υπηρεσία και έμμισθο μόνιμο δικηγόρο, με αποτέλεσμα να ξοδεύει πολλά περισσότερα χρήματα ορίζοντας πληρεξούσιους κατά πράξη και περίπτωση.
Ειδικά στην δεύτερη περίπτωση ο κος Σιναπίδης τόνισε ότι χρειάζεται ένας έμπειρος δικηγόρος γιατί δείτε παρακάτω ποιές δύσκολες υποθέσεις θα χειριστούν οι δικηγόροι του Δήμου. Α) Δύο προμηθευτές του Δήμου διεκδικούν 80.000 Ευρώ από έργα που έγιναν επί προηγούμενης δημοτικής αρχής και δεν πληρώθηκαν από τον πρώην δήμαρχο ως όφειλε. Β) Ένας εργολάβος ζητά 20.000 Ευρώ Γ) επιχειρηματίας που εκμεταλλεύεται θέση αμμοληψίας στον Ερυθροπόταμο ζητά από τον Δήμο να πληρώσει 16.000 Ευρώ, και όχι αυτός γιατί άκουσον- άκουσον η ΚΕΔ του έβαλε πρόστιμο επειδή έπαιρνε άμμο από κρατική και όχι από δημοτική περιοχή που νοίκιαζε.
Εμείς ζητήσαμε και πληροφορίες για την χρονική διάρκεια της εκμίσθωσης της θέσης αυτής αμμοληψίας, όπως και το ποσό που ωφελείται ο Δήμος μας κάθε χρόνο, αλλά δυστυχώς ούτε ο Δήμαρχος ούτε άλλος αρμόδιος γνώριζε ως όφειλε. Μετά θέλουν και να διοικήσουν… Πάντως το θέμα των ανεξέλεγκτων και απλήρωτων αμμοληψιών είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να το δει ο Δήμαρχος γιατί αποτελεί πηγή εσόδου για την πόλη μας. Αλλιώς θα είναι υπεύθυνος χαμένων προσόδων όπως ο προηγούμενος και θα αποκτήσει και αυτός την ρετσινιά του «προστάτη» των εργολάβων Δ) Θρακιώτης ζωγράφος αξιώνει με αγωγή από τον Δήμο μας για 14 πίνακες που έφτιαξε προ 10ετίας , 150.000 Ευρώ… Από αυτούς τους πίνακες ζήτημα είναι αν υπάρχουν οι 4 φυλαγμένοι στο κτίριο του Δήμου, οι υπόλοιποι αγνοούνται. Λένε ότι θα συμβιβαστούν με 20.000 Ευρώ.
Σε τέτοιες δικαστικές υποθέσεις με εργολάβους χρειάζεσαι ικανούς και «γάτες» δικηγόρους γιατί το συνολικό ποσό που θα κληθεί να πληρώσει ο Δήμος μας αν χάσει είναι (116.000+150.000=266.000) Ευρώ, και δεν διορίζεις δικηγόρο με κριτήρια ευνοιοκρατίας. Ελπίζουμε να εισακουστούμε.
Επίσης ο επικεφαλής του «Δήμου των Αξιών» κος Σιναπίδης ερώτησε πότε επιτέλους θα απαιτήσει και ο Δήμος μας με δικαστικά όπλα την πληρωμή των χρημάτων που οφείλουν όσοι εκμισθώνουν ακίνητα του Δήμου, το ποσό είναι υπέρογκο 250.000 Ευρώ και θα μπορούσε να γίνει η μαγιά για πολλά έργα στο Δήμο Διδυμοτείχου. Αλλά χρειάζεται για αυτό κότσια και πολιτικό θάρρος.
Επόμενα θέματα, διαβάστε και αναρωτηθείτε. Για το 2011, έως 5.000 Ευρώ θα ξοδέψουμε για συντήρηση καυστήρων σε 20 δημοτικά κτίρια. Επίσης 5.000 Ευρώ για κατασκευή τυπικών πινακίδων. Ο κος Σιναπίδης είπε πως αυτό που προέχει για την τουριστική αξιοποίηση του τόπου μας είναι να τεθεί σε προτεραιότητα η κατασκευή πληροφοριακών καλαίσθητων πινακίδων για τα ιστορικά μνημεία της περιοχής μας και όχι τόσο οι απλές διαδικαστικές πινακίδες.
Έως 5.000 Ευρώ θα ξοδέψουμε για επισκευή αν χρειαστούν (όχι αγορά) ελαστικών των 46 οχημάτων του δήμου μας. Θα διαθέσουμε έως 2.200 Ευρώ για σφραγίδες. 800 Ευρώ για ηλεκτρικές συσκευές (Τηλεόραση TFT και 5 ηλεκτρικά καλοριφέρ) δημοτικών κτιρίων και 760 Ευρώ για πυρίμαχο γυαλί στους 70 προβολείς του «Καλέ». Ρωτήσαμε ποιά είναι η ετήσια κατά μέσο όρο δαπάνη (ή η περυσινή τουλάχιστον) του ηλεκτρικού ρεύματος για την φωταγώγηση του Καλέ αλλά κανένας δεν γνώριζε.
Επίσης προβλέφτηκε και κατέβηκε προς ψήφιση να ξοδέψουμε 15.000 Ευρώ μέσα στο 2011 για «συντήρηση-επισκευή φωτοτυπικών μηχανημάτων». Το ποσό αυτό σαν παράταξη μας φάνηκε υπερβολικό για τα 22 φωτοτυπικά του Δήμου μας και ζητήσαμε περισσότερες λεπτομέρειες όπως πόσες φορές μέσα στο 2010 ήρθαν οι τεχνίτες για συντήρηση. Κανείς δεν γνώριζε, ούτε ήταν προετοιμασμένος να απαντήσει (έπρεπε να δουν τα περσινά τιμολόγια).
Πάντως και μια φορά το μήνα να έρχονται για συντήρηση το ποσό είναι υπερβολικό για τον Δήμο μας. Τελικά με απαίτηση μας κατέβηκε η πίστωση στα 10.000 Ευρώ. Ως γνωστό για δαπάνες έως 15.000 Ευρώ η δημαρχία προχωρά σε απευθείας ανάθεση όπως έχουμε πει και προηγουμένως.
Το συνολικό ποσό που αποφασίσαμε να ξοδέψουμε σε αυτήν την οικονομική επιτροπή ήταν 30.000 Ευρώ (χωρίς το πρώτο έργο).
Όλο δαπάνες, δαπάνες, πληρωμές, επιτέλους έσοδα και συμμετοχή σε προγράμματα ανάπτυξης, πότε θα δεηθούμε να ψηφίσουμε.
Από τις έως τώρα γενικές διαπιστώσεις μου, ένα απέραντο χάος ανεπαρκούς πληροφόρησης και μία κρυψίνοια χαρακτηρίζει τον γραφειοκρατικό κορμό του Δήμου μας , και διαβλέπω και προσπάθειες μποϊκοταρίσματος από την πλευρά κάποιων που θεωρούν τον Δήμο βιλαέτι τους , και δεν μπορούν να «χωνέψουν» πως ο κυβερνήτης του Δήμου δεν είναι ο προηγούμενος Δήμαρχος, αλλά κυβερνά ο λαός διαμέσου του εκάστοτε δημάρχου. Χρειάζεται λοιπόν περισσότερη συνεργασία όλων των υπαλλήλων, μερικοί προσφέρουν πολύ περισσότερα ενώ άλλοι παραμένουν εσκεμμένα ράθυμοι, γιατί απλώς δεν «γουστάρουν» την νέα εξουσία.
Αυτούς όμως τους πληρώνει ο λαός μας και θα πρέπει επιτέλους να συνετιστούν και να είναι πρόθυμοι να παράσχουν οποιαδήποτε υπηρεσιακή πληροφορία, κύριε Δήμαρχε, ειδάλλως έχετε και την δυνατότητα επιβολής επιπλήξεων, ποινών κλπ στους αδιάφορους και μη συνεργάσιμους.
Η συνεδρίαση έκλεισε με την αναφορά του Δημάρχου ότι δημιουργείται παρκινγκ 200 θέσεων στην οδό Θεοφίλου-Περικλέους στην Ταμπακιά, και παρκινγκ 40 θέσεων στην αυλή των πρώην «αχουριών» Γιαρματζή.
Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι το παρκινγκ της αγοράς έχει 80 θέσεις, του ΤΕΙ 35,της «Ελευθερώτριας» 65 και του «Αεροπλάνου» 25.
Το θέμα με την στάθμευση των αυτοκινήτων έγκειται στο να γίνει μια γενικότερη συγκοινωνιακή μελέτη για το κυκλοφοριακό του Διδ/χου από επιστήμονες και όχι ο κάθε άσχετος αιρετός παραγοντίσκος να αυτοσχεδιάζει κατά το δοκούν και κατά περίσταση.
Είδαμε που μας οδήγησαν οι προχειρότητες των πεζοδρομήσεων και οι αφανισμοί των πεζοδρομίων. Ελπίζουμε να μην ξανασυμβούν τα ίδια, αν και πολύ αμφιβάλλω με την έλλειψη σχεδιασμού, οράματος και τον φόβο του πολιτικού κόστους που διαβλέπω να κατευθύνει δυστυχώς και την νέα εξουσία, που δεν δείχνει διάθεση να συγκρουστεί με κατεστημένα συμφέροντα και δρα παρομοίως με τους ανεκδιήγητους πρώην, αγνοώντας την λαϊκή πλειοψηφία της πόλης και των χωριών μας.

0 Τα σχόλια σας εδώ!:

Διαβάστε στο ιστολόγιο...